Hela-helgen-uppdatering

Jaa säger jag bara...Jag har haft fullt upp heeeela helgen! I fredags vaknade vi 7 för att vi skulle tvätta, åkte sedan hem till mamma och pappa för att pappa och jag skulle åka ner till blåsippan och ta flunsasprutan. Det slutade med att micke och pappa höll på med min bil så pappa och jag höll inte på att komma iväg:)

Till slut var dom klara och vi åkte ner. Pappa fick gå in kanske 2 min innan mig och sedan ropade dom upp mig. Sprutan var superliten, den var lång men nålen var så smal så att den nästan gick av när dom stack in den.

Sköterskan försökte distrahera mig genom att prata om mitt namn och när det var klart frågade hon om det gjorde ont. Jag svarade nej och då blev hon alldeles paff och undrade om jag inte hade nån känsel. Men då sa jag att jag hade minnsan tagit sprutorna mot livmoderhalscancer och dom gör ont! Nålarna är minst dubbelt så tjocka och vätskan som kommer in svider och förlamar typ hela armen för en stund.

Därefter gick jag ut i väntrummet och förväntade mig att pappa skulle sitta och vänta...näe han kommer ut kanske 2 min efter mig och jag frågade om det hade hänt något eftersom det tog sådan lång tid. Nej tydligen hade han suttit och fördröjt det för att han inte skulle behöva ta den! Lillmesen;)

Därefter åkte vi ner på banken för nu har jag minnsan börjat pensionsspara! Och alla ni som är födda 90, vi har 46 år kvar att jobba och vi går inte i pension förrän år 2055! Lite ångestpanik man fick där. Hur ska man orka? Men nu är det inte så långt kvar på det här året så snart är det bara 45 år kvar;) Samma år som jag blir pensionär fyller min mor 100 och pappa 97 så då ska vi ha pensionärsfest har vi bestämt:D

Efter det åkte vi och tränade och när jag var klar och hade kommit hem kom jag på att jag skulle till arbetsförmedlingen så det var bara att hoppa in i duschen och skynda sig.

Senare på kvällen åkte jag hem till Carola på sminkfest och det var såååå roligt!:D Och vilka fina produkter! Jag shoppade ett helt kitt för 919 kr men då kommer min hy att lysa i vinter:D


Mary Key


Åkte därefter upp till Elins födelsedagsfest och var där ett tag innan vi gick ner på krogen. Men både micke och jag kände oss ganska möra efter dagen så vi drog hem ganska tidigt.

Igår var det bara slappdag ala bakis. Vi sov och sov och sov men vi lyckades även åka till affären och handla lite mat och åka upp till mamma och pappa och slappa. Igårkväll såg vi en superbra film. (eller jag tyckte det iaf). Jag kommer inte ihåg vad den hette men det var Bruce Willis nya. Se den säger jag bara!

Idag jobbar micke och jag måste städa lite:) Men först tänkte jag somna om en stund:D Hörs senare! ByeBye!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0