Filmheeer

Ikväll ska vi gå på bio:) Vi ska se änglar och demoner och jag hoppas att den är lika bra som boken. Det är den nog inte eftersom böckerna alltid är bäst men hoppas att den har med det viktigaste iaf. Många som gör filmer av böcker tar bort det mest nödvändiga i handlingen. Ta tex Harry Potter, jag förstår inte hur handligen ska kunna gå ihop i slutet. Det är alldeles för mycket viktigt ur handlingen som har tagits bort. Böckernas handling däremot är så himla bra!

Undra hur många filmer det någonsin har gjorts? Det måste vara flera miljoner. Däremot tycker jag inte att det har släppts så många bra nu på sistone. Jag brukar kolla på ganska mycket film, men det var länge sedan jag såg en riktigt bra. Disneyfilmerna nuförtiden är inte heller samma sak som då jag var liten. Vart tog idéerna med prinsessor vägen? Deras senaste om den där hunden var väl okej men inte som förr.
Favoritfilmen för alltid är ändå Green Street Hooligans! Förstår egentligen inte varför jag tycker att den är så bra eftersom det egentligen bara handlar om slagsmål, vilket inte riktigt tilltalar mig. Men det måste vara första filmen! Den andra är ett hån mot den första filmen. Så fruktansvärt dålig handling så det finns inte.

Häromdagen såg jag bröllopsduellen. En riktigt mysig film om man tycker om klyschiga handlingar. Mitt nästa övertalningsprojekt för nedladdning är Hanna Montana-filmen;) Jag vet att jag är lite för gammal för Hanna Montana och Miley Cyrus men jag gillar henne/dom! Hon är så jävla rolig och gullig. Efter den är det en shoppoholics bekännelser;)

Just nu sitter jag och tittar på en familjefilm på TV1000 som heter Bailey's billion dollar. Jag gillar familjefilmer. Dom är så spännande men ändå så lätta att se på.

Näe nu ska jag torka håret och ta en promenad ner på McDonalds med mickes matlåda som han glömmde. Sen ska jag sätta mig på balkongen och sola, fick order om det imorse så att jag inte bländar folk på min student;)

Kommentarer
Postat av: Ollebolle

Åh, kan vi inte se Shoppaholic together? :D

2009-05-13 @ 11:28:47
URL: http://oliiiv.blogg.se/
Postat av: Oliiiee

Sounds good! Fast jag jobbar till 21 båda dagarna, men fredag kanske? ^^ Eller så ser vi den på lördag :D

2009-05-13 @ 13:41:46
URL: http://oliiiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0