Två veckor av min första semester på 3 år!

Jaaa nu vare ju ett antal dagar sedan jag skrev något sist men nu är jag på G igen;)

Dagen efter min födelsedag åkte min mor och jag ner till Tallin för att gå på spa och bara få ta hand om oss själva. Guuud så skönt det var att få komma bort ett tag och bli ompysslad.
Stan i sig var kanske inte det mysigaste men jag gillade den ändå. Är lite intresserad av att se hur de gamla "krigs/sovjet"-länderna ser ut. Det konstiga var att deras bilpark bestod av nya jaguarer, mercor och bmwar. Det fanns inte en enda bil som var äldre än från möjligtvis år 2000. 

Här är några bilder:

 
Häftigaste biblioteket jag har sett.


Buss...


Ett hus...


En del av gamla stan där tanter sålde stickade mössor och vantar

Efter 4 dagar kom vi hem till Härnösand igen och då vare bara att packa om väskan för då skulle jag och micke ha lite semester. Vi åkte upp till åre där vi stannade i några dagar:) Vi bodde på ett jättemysigt hotell som låg lååångt upp i backen. Kändes nästan som om att man var på väg upp till himlen. Vi hann även ta en tur till fina Trondheim:D Det var nog fjärde gången jag åkte dig men det är lika fint och mysigt varje gång jag kommer dit:D


Vårt hotell


Utsikten från hotellet


På väg till Tronheim


En stoooor katedral i Trondheim


Fin utsikt från gamla stan i Trondheim

Det är vad jag har haft för mig i 2 veckor:D

Nu måste jag klä på mig kläderna och åka hem...pappa ska meka med bilen, javisstja! jag har ju inte sagt att jag har köpt en bil;) puss!


Kommentarer
Postat av: Elin

MEn lilla biblioteket då! åh!

2009-09-04 @ 14:02:00
Postat av: Olle

Jag har också varit i Trondheim på klassresa i 6an ;) Då såg vi den där katedralen, svårt att få med hela på bild :P Puss!

2009-09-04 @ 20:02:35
URL: http://oliiiv.blogg.se/
Postat av: Mmm

Puss

2009-09-06 @ 09:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0