Bubblor och Texas-sallad

Dages inlägg tänkte jag inleda med ett Grattis. Och nu undrar säker alla i min omgivning vem det är som fyller år. Jag har inte lyckats att pricka in min familjs födelsedagar här på min blogg och inte heller mina vänners så nu är det hög tid att ett Grattis ges ut på idacarolinae.blogg.se.

Grattis på födelsedagen....Liam Gallagher!, eller hur du stavar det (Sångaren i Oasis).

Denna dag har innehållit mycket klumperier från min sida. Den började med att jag frontalkrockade med en vägg och det var varken mitt eller väggens fel. Det var truckens. Det är dock ingen på jobbet som vet om det och så får det nog förbli.

Därefter backade jag rakt in i några vagnar som var fullastade, plus en plockvagn på rangeringen vilket resulterade i ett frenetiskt letande efter 24 burkar med ramlösa av smaken naturell. Kan även tilläggas att två av dessa 24 burkar tog sig en sisådär 20m från olycksplatesen vilket gjorde att golvet fylldes av en kolsyrad vattenyta, och alla som har kört truck någongång vet att vatten och truckhjul inte går så bra ihop. Kan kort förklara för er som aldrig har kört en truck att den helt enkelt vägrar att styra när golvytan är blöt. Detta resulterade även det i en olycka men jag var inte inblandad i den.

Därefter, säkert 40 minuter senare, kör jag lite för fort i en kurva med fullastade vagnar. En hink med Texas-sallad bestämmer sig därför att glida ur en av vagnarna, landa uppochner och gå sönder.

För att försöka se denna dag på den ljusa sidan kan jag nu meddela att det står 22 burkar med ramlösa naturell under skåpet vi Gävle på rangeringen. Kan även säga att jag under 1 timme tjänade 124 kr/h pga att jag var tvungen att stämpla om till städ...Inte så dåligt va?

Inte nog med att min klumpiga dag slutade där. Näe jag "råkade" sätta foten på duschdraperiet när jag duschade så hela kittet for ner på golvet. Innan jag hade förstått något var golvet vattenfyllt.

Men nu är allt vatten borta och jag sitter i soffan och kollar på tv. Tror nog att det är bäst att jag sitter kvar här för ger jag mig ut i bilen krockar jag nog.

Avslutar inlägget med en bild på en "kär" måckajeng!





Kommentarer
Postat av: Carola Jonsson

Haha men ida lilla, inte ska du väl hålla på att förstöra menigos ägodelar på detta viset ;)?

Men ja kan gott erkänna att vi andra ochså haft sånna klumpiga dagar!

2009-09-21 @ 19:24:49
Postat av: Oliv

Haha, lyckad dag :D

2009-09-21 @ 23:19:24
URL: http://oliiiv.blogg.se/
Postat av: Piaraya

hahahahahah men ida, verkar inte vara en lyckad dag för dig. Jag tycker du borde stämpla om som städ helt och hållet istället;) mycket bättre lön! puss

2009-09-21 @ 23:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0