Jaha?

Asså nu har jag suttit och funderat hela dagen, Varför i hela fridens namn vann Barack Obama Nobels fredspris??? Jag kan inte förstå det. Jag såg på tv igår att nomineringarna avslutades 2 veckor efter det att Obama tillträtt posten som president. Vad hade han hunnit gjort då? Ingenting!! Det känns som om den norska nobelkommitén gjorde detta bara för att det kändes bäst just då. Näe, det lär finnas andra som förtjänar detta pris 10 ggr mer än den amerikanska presidenten. Nu är det ju inte Obamas fel så han ska inte få på nöten för det här för jag tror att även han känner att det är liiiite pinsamt, som tur är skänkte han bort alla pengar till välgörenheten!

Och varför får inte J.K Rowling Nobels litteraturpris??? Jag och min vän hanna diskuterade detta och vi som är trogna Harry Potter fans anser att den enda rättmätiga vinnaren är just J.K Rowling! Hon har verkligen fått en hel generation att börja läsa böcker. Vi var 9-10 år då vi läste böcker på 900 sidor, ingen annan författare skulle kunna få en hel generation att läsa sådana böcker. Räcker inte det för att åtminstonde bli nominerad? För några år sedan var de vuxna oroliga över att dagens barn inte skulle börja läsa och att den tryckta boken skulle försvinna allt mer och böcker istället skulle ges ut på internet. Men så har det inte blivit och jag tror att det delvis är tack vare att Harry Potter blev en så stor succé.

Nu har jag varit nog allvarlig för idag. Det är dags för middag nu och det bliiiir......Revbensspjäll med kokt potatis och äppelmos. Det kan minnsan inte bli bättre:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0