Sjukhus

Ja nu är jag hemkommen från en snabbresa till umeå. Åkte upp igår morse för att göra en till magundersökning. Denna gång skulle jag svälja en tablett-kamera. Den i sin tur åker runt i tarmen i några timmar och tar en sisådär 40 000 bilder för att se om det kanske är en inflamation i tarmen eller något liknande.

Det började bra igår med att dom tog lite blodprover och frågade några frågor om mina men. Därefter blev det lite svårare. Jag skulle få ta lavemang. Jag vägrar att ta det! Jag har gjort det en gång och gör det verkligen aldrig aldrig igen. Det har inte så mycket att göra med själva effekten av att dricka det, det är själva smaken och konsistensen som jag verkligen inte klarar av. Jag kan knappt dricka läsk numera för eftersmaken av det liknar smaken av det jag fick dricka och ibland kan jag få kväljningar bara av att jag kan få en liknande smak längst bak i munnen. Ni vet sådär att man kommer ihåg smaken och får den helst plötsligt i bakdelen av munnen.

Kanske låter som om att jag fejkar och att jag är för mesig men jag gör verkligen vad som hellst för att slippa att dricka det där igen. Jag kan fasta i 2 veckor bara för att slippa det. Och som tur var gav öveläkaren klartecken för att jag bara kunde fasta istället! Jag grät av lycka för jag hade precis fått en mindre panikattack. Och det bruka jag inte få bara sådär.  

Imorse skulle kameran sväljas och innan det fick jag en massa elektroder fasttejpade över hela magen med en massa sladdar som kopplades till en extern hårddiskliknande apparat som jag fick bära i en väska på magen. Väldigt klumpigt men det gick bra:) Gick runt med den i 8 timmar och sedan skulle den lämnas in till sjukhuset igen, så tro det eller ej men jag har en kamera i tablettstorlek värderad till ca 20 000 kr kvar i magen! Wooow!

Jag ska lägga in en bild på magen med alla elektroder lite senare men nu ska jag äta popcorn och vänta på att sjuklingensomjobbarfasthaninteska! kommer hem:D Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0