Vaken

Jag är vaken! Micke gick nyss och jag som är van vid att gå upp tidigt hade inga problem med att vakna, annat var det för min sängkompis:( Men imorron är vi båda lediga och då ska det bli sovmorgon för oss båda!

Igår när jag var i birsta hörde jag en jättegullig kommentar. Det kom en pappa med en liten pojke på 5-6 år som hade en tidning i handen, så säger pojken:

- Pappa.
-Ja.
-Är du säker på att man fick ta tidningen?
-Ja.
-Hur vet du det då?!
-För att det stod gratis tidning ovanför.

Pojken hade lite lätt panik i rösten medans pappan lät trött och sarkastisk. Då började jag småflina;)

Jaha vad händer idag då? Ja först tänkte jag ligga kvar i sängen en liten stund och mysa i min ensamhet:( Inte för att det är nummer ett på mysfaktortabellen men det får funka för idag. Sen tänkte jag ta en dusch och fixa till mig lite:)

Efter det ska jag åka ner på LAB på sjukhuset och ta ytterligare fler prover men nu ska jag inte börja klaga eller något för jag fick det så pass långt att det blir en utredning och det ska jag vara jävligt glad för!

Sen tänkte jag åka hem och tillaga lite Enpanadas! (Jag försöker få till ett uppånervänt frågetecken i böjan men jag vet inte hur man gör!!) Det är spanska ordet för piroger typ;) Skitgoda och jättebra att ha i frysen när man inte orkar laga middag.

Efter det tänkte jag nog bara ta det lungt. Till kvällen blir det tvättning a la micke/ida stuk och sen ska vi åka hem till mor och far på muurikka-middag:D Kajsa har åkt till Gävle för att träffa sötnötarna Thed-Arne, Nelly och Nora och släkten. Jag hade jättegärna velat åka ner imorron över dagen bara men det får bli en annan helg.

Imorron tror jag att vi kanske ska ut och fiska men jag är inte riktigt säker för jag fick inte något riktigt svar av micke, annars tror jag att jag kanske ska tränga mig på hos Emilia & co ute i solum och bara njuta därute. Jag och kajsa var alltid där ute på sommrarna när vi var små men nu har jag inte varit där på säkert 2 år!:(

Näe nu ska jag fortsätta ligga i sängen! Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0