En tänkare tänker

Jag läste nyss på en kompis blogg om att det här var första hösten som hon kunde göra precis vad hon ville och att hon definitivt inte skulle vara deprimerad denna höst.

Jag känner helt tvärtom!!!!!!

Jag har inge jobb (alltså ingen inkomst som jag kan spara), ingen skola att gå till, inga planer alls om vad jag ska och vill göra framöver. Jag känner mig helt värdelös och onödig eftersom jag inte passar in på något jobb alls och det känns som om att tiden rinner iväg utan mig.

Jag har alltid haft planer på vad jag ska göra efter skolan och vad jag ska göra med mitt liv i största allmänhet. Men nu är det helt tomt och jag föstår inte hur det har blivit så.

Sen finns det en annan sida av mig som säger att jag har inte ens fyllt 19 år än. Det är väldigt få 18,19-åringar som går ut skolan med ett heltidsjobb som väntar, speciellt i dessa dagar. Och att folk reser och håller på händer inte förräns de är runt 22-23 år. Det är först då man har hunnit spara ihop tillräckligt med pengar och erfarenheter för att kunna börja resa.

Min dröm är att få åka till alla världens länder. Och då menar jag verkligen alla. Inte på en och samma gång och jag förstår att en sådan bedrift är ett helt livsverk.

Jag skulle vilja starta med en "jorden-runt" resa. Den skulle innefatta länder såsom Kina, Japan, Vietnam, Nya Zeeland...
Men dom stora länderna såsom USA och Australien vill jag ta var för sig och verkligen resa igenom dom. En annan dröm som jag har är att åka till alla öststatsländer, vilket jag delar med Hanna. Låter kanske som en konstig dröm men jag skulle verkligen vilja åka dit.

En annan del av världen som jag vill åka till är mellanöstern. Jag förstår verkligen inte var den idén har kommit ifrån men det känns som om att jag måste åka dit för att riktigt förstå hur allt fungerar. Det känns som om att det är en viktig del för att förstå livet.

Europa skulle jag också vilja resa i men det känns mer som semestermål än som livsviktigt upptäckande.

Det första jag ska göra idag är att ringa till Lena och fråga om hennes jobberbjudande fortfarande finns kvar. Sedan ska jag skicka in ett cv till Skistar för att få jobba en säsong i fjällen. Dessa två jobb borde klicka tidsmässigt.

På måndag ska jag och micke gå på arbetsförmedlingen och ta reda på fakta om vvs-utbildningar runt om i Sverige såväl som arbeten för oss båda. Jag har blivit grymt intresserad av att göra en säsong i alperna igen dessutom.

Till nästa intagning eller nästa höst tänkte jag läsa lite kurser på sidanom jobb såsom något inom ekonomi och administration och teckenspråk.

Jag försöker peppa mig själv så mycket som det går och det funkar tills jag börjar tänka! Jag måste sluta tänka men jag är en tänkande person och en tänkande person lever på att tänka och kan inte sluta med det bara sådär!!!

Nu ska jag sluta tänka på det här och försöka ta mig upp ur sängen. Hejdå!

Kommentarer
Postat av: EmmaH

Idagumman, du har ju hur mycket BRA idéer som helst!:D Och de låter toppen, och kommer att bli toppen! Jag har en vän som jobbat i fjällen under vinterhalvåret och hon har trivts jätte bra. Vilket du med kommer att göra! Och som du säger, du är bara 19 år, med hela livet framför dig.. Puss&kram!!!!!!!!

2009-08-27 @ 15:35:49
Postat av: Oliven

Kolla den här ;) http://www.youtube.com/watch?v=X0-Sv6YnxEc&feature=player_embedded

2009-09-03 @ 19:30:33
URL: http://oliiiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0