Bettskena och 18-årskalas...

Ja det är vad min vecka har innehållit. Nu var det ju en sådär 5 dagar sedan jag uppdaterade sist:D Ville bara påpeka det...Den här veckan har jag jobbat och haft satans mycket ont i mitt huvud! Det har varit nära första stadiet på en redig migränattack varje dag så när jag har kommit hem från jobbet har jag inte gjort mycket mer än att slockna i soffan:(

Nu har jag möjligtvis kommit på varför;)

I Torsdags var jag ledig för jag skulle ner till doktorn och göra lite undersökningar bla bla bla...då passade jag på att ringa till tandläkaren för dom senaste veckorna har jag fått problem med bettet. Det tar helt enkelt fel när jag biter ihop och käken har börjat knaka för minsta lilla munrörelse.

Nu behövs det lite bakgrundsinformation: Jag är nämligen en tandgnisslare av dess högre rang.
Jag gnisslar som en tok på nätterna vilket jag har gjort i nästan hela mitt liv. För några år sedan fick jag en bettskena som jag skulle sova i men i och med att visdomständera växte ut lades den på hyllan. Det var inte så mysigt att använda den heller...Nu en sådär 2 år senare kom jag på att jag vill ha en ny för att kunna skydda ytan på mina tänder så att det slipper bli fel på bettet igen.

Så jag fick en akuttid och åkte ner:) Väl där kunde hon konstatera att jag har gnisslat bort flisor på tänderna, vilket naturligtvis inte är ett bra resultat, och att problemet med mitt bett sitter i att käken har hoppat lite ur led. Hon kunde även konstatera att jag har fått en inflamation i käken. Detta är inte heller ett bra resultat. Därefter började hon att "massera" lite vilket enbart resulterade i att jag fick ännu ondare!

För att summera hela denna historia så tror jag att huvudvärken kommer från inflamationen i käkbenet och att jag har lyckats skjuta käken ur led:D Och det kom jag faktiskt på helt själv!

Sedan dess har det faktiskt inte hänt så mycket...Var på födelsedagskalas hos Hanna igår:D Och idag ska jag bara ta det lugnt. Ska förmodligen gå på bio eller något ikväll:D

Pussar!



Kommentarer
Postat av: Ejkej

En sån där fin bettskena har jag också. Blä att sova med, men min käke "låser sig" typ om jag inte använder den. Gör skitont. Är också en tandgnisslare av hög rang, med kraftig spänningshuvudvärk som följd.

2009-09-19 @ 21:22:05
URL: http://viborpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0