Allvar!

Jaha då börjar den här dagen dra mot sitt slut.

Man kanske ska skriva något allvarligt på sin blogg då och då? Jaaa, jag har suttit och funderat en hel del faktiskt. Vad är ett kyrkoval?! Jag vet att man ska rösta på någon eller några men varför?? Asså anledningen till att röstdeltagandet är så pass lågt när det gäller just kyrkovalet är ju för att ingen veeeet vad man röstar på?

Inför ett riksdagsval görs en massa reklam för partierna och det är debatter på tv etc. Men inför ett kyrkoval är det knäpptyst. Åsså undrar kyrkan varför det är så få som röstar.

Jag hade gärna gått till valurnorna idag, och jag tror att fler hade gjort det, om man hade vetat vad man har för valmöjligheter att rösta på. Mitt tips till kyrkan är att göra mer reklam för valet och att inte förlita sig på att folk självmant ska ta reda på fakta. Skicka ut små foldrar med de olika personernas hjärtefrågor eller nåt till exempel.
Kanske inte blev en sån allvarlig diskussion egentligen menne jag får fundera ut ett nytt ämne lite senare...Måste bara lägga in en skitsnygg bild;)



Det går inte att köra i mer än 80 km/h för då lyfter den;)höhöhöh...Eller äre nån som har sagt det åt mig bara för att jävlas??!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad söööööt den är!

2009-09-20 @ 19:45:53
URL: http://alce-sah.blogspot.com
Postat av: Anonym

mmmm tack elin;D du ska få åka en sväng i den när du kommer hem;D

2009-09-20 @ 22:01:51
Postat av: Elin

Yey!!!

2009-09-20 @ 22:18:33
URL: http://alce-sah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0