Nu har jag bestämt mig!

Nu har jag ännu en gång bestämt mig! Jag vill ha en MOPS!

Min kusin har 2 mopsar som är helt gudomligt söta och första gången kajsa och jag la våra ögon på Nelly blev vi totalt förälskade och bestämde oss för att vi skulle ha en sån när vi blev äldre. Nu är jag äldre och har bestämt mig för att skaffa en:D

Igår när vi var på skeppet började vi prata om husdjur (Jag, Micke och Olivia) och då sken det bara upp; En mops ska vi ha!:D Vet inte om micke är så förtjust i mopsar egentligen men nu har jag tjatat så mycket och så länge så han kanske har börjat tycka om deras fula, men ack så charmiga, ansikten;) I samma veva började vi prata namn och vi var alla överens om att Fido och andra vanliga hundnamn helt enkelt inte skulle duga för en mops. Så Micke kom på det ultimata namnet till våran lilla mops, Lennart!

Mor och far lät väldigt skeptiska till detta "påhitt" och tyckte att man var så bunden till hunden om man hade en hund. Och naturligtvis är man det. Men som jag sa till min vän Emilia: en mops är så liten så den kan man ju ta med sig överallt;) Den är ju mycket lättare att ta med sig än hundrasen som var mitt första förslag: en grand danois.

Imorse när jag vaknade var jag glad till tusen för jag hade drömt om min lilla mops hela natten. Så jag startade datorn för att leta lite information. Jag visste att mopsar är ganska dyra och det visade sig att jag hade hyffsat rätt. Priset ligger normalt mellan 15.000 - 20.000 kr och detta beror på att det föds så få i Sverige. Man kan naturligtvis föra in hundar från andra länder men det kommer jag aldrig göra av den principen att de kan bära på dolda sjukdomar och annat. Dessa valpar är något billigare men näe! Jag ska ha en svensk valp.

Jag smsade till micke och försökte smöra och jag fick svaret "Ja vi får skaffa en sån". Men han vet inte priset än så jag tror att min mops får vänta tills det att jag har vunnit några miljoner på triss eller nåt:(

                                                    

Ser ni vad söta dom är!!!!!!:D Tänk er en beige/gul en som heter Lennart!;D Visst blir man glad och börjar fnittra bara man tänker tanken!!!!:D

Kommentarer
Postat av: kajsabajsa

hahah jag tycker han till höger är mera lennart!!:D:D

2009-07-12 @ 22:19:17
URL: http://kajsastinae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0